Aleksander Denisiuk. Materiały dydaktyczne PJWSTK

Importowanie modelu w OpenGL

  1. .. (Powrót)
  2. Blender.zip Pobierz projekt, który wczytuje model kostki, wyeksportowany z Blendera. Skompiluj i uruchom. Zwróć uwagę ma obsługę zdarzeń myszy.
  3. BrzegLatarnia.png (4 punkty) Napisz program, który wyświetli twoją scenę z latarnią: wyświetl latarnię, brzeg i morze jak trzy różne obiekty, ustaw w swoim programie wszystkie obiekty, światła i kamerę dokładnie tak, jak to jest ustawiono w scenie z zadania z latarnią. Nie modeluj dziś nieba, mgły i nierówności na morzu, zostaw trochę na następne zajęcia.
  4. Latarnia.png Jeżeli jesteś ciekaw, zobacz jak ja pokroiłem latarnię, jak wygląda tekstura i gdzie jest przycisk Bake. Ważne opcje przy eksportowaniu w Wavefront (.obj), które należy zaznaczyć, to Include Normals oraz Triangulate Faces. Co te opcje oznaczają?
  5. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów