Aleksander Denisiuk. Materiały dydaktyczne PJWSTK

Format svg. Algorytmy rastrowe

  1. .. (Powrót)
  2. uwaga.jpg W tym zadaniu jako rozwiązanie trzeba przysłać trzy pliki: initial.svg, writepng.c, Makefile. Ewentualnie mogą dojść inne pliki *.c oraz/albo *.h. W temacie napisać GRK2024, przypomnieć swój pseudonim. Plik initial.svg powinien mieć poprawny DOCTYPE.
  3. init.png (3 punkty) Korzystając ze zwykłego edytora programistycznego, utwórz plik svg ze swoimi inicjałami. Zamodeluj inicjały, używając prymitywów graficznych. Umieść je wewnątrz okręgu (bądź elipsy). Wypełnij każdy z obszarów innym kolorem. Wykorzystaj przykłady z wykładów oraz liste znaczników svg
  4. gradient.png (1.5 punkty) Wypełnij jeden z obszarów gradientem
  5. filter.png (1.5 punkty) Zastosuj do wypełnienia jednego z obszarów dowolny filtr
  6. pngcw.zip Pobierz projekt, który tworzy plik png. Przeanalizuj kod, skompiluj, uruchom. W tym zadaniu i dalej obrazek jest linkiem do projektu. Projekt kompiluje się poleceniem make i tak ma zostać przy rozbudowie projektu. W razie potrzeby zmodyfikuj Makefile.
  7. initpng.png (2 punkty) Uzupełnij projekt, aby w pliku znalazły się twoje inicjały, zamodelowane jako wieloboki. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm Bresenhama rasteryzacji odcinka, uzupełnij procedurę process_file i wykorzystaj model inicjałów z poprzedniego zadania
  8. circle.png (2 punkty) Dodaj do obrazka okrąg (bądź elepisę) dookoła inicjałów. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm rasteryzacji okręgu (bądź elipsy)
  9. fill.png (2 punkty) Wypełnij różne obszary obrazka w dowolne kolory. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm wypełnienia czterospójnego obszaru
  10. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów