Można oddać tylko jeden ostatni plik blend (razem z wyrenderowaną animacją) jako zadanie domowe. Kod zespołu na Teams: sko30zy
(5
punktów) Dodaj do modeli materiały, a następnie zaimportuj latarnię do sceny z brzegiem (menu File, Append). Dla morza warto dodać dodatkową płaszczyznę. Latarnię przed materiałowaniem wygodnie jest podzielić na cztery części. Upewnij się, że po połączeniu nie powstają pokrywające się wierzchołki. Jako inspiracją do materiałów możesz posłużyć się umieszczonymi poniżej prostymi shaderami.
Teksturę brzegu zrób ze zdjęcia. Zwróć uwagę na parametr Roughness.
Dla morza wykorzystaj teksturę proceduralną. Zwróć uwagę na parametr Roughness.
Shader dla ceglanej wieży. Zwróć uwagę na mapowanie cylindryczne (Tube). Przy takim mapowaniu obraz źle się skaluje w kierunkach x i y. Jeżeli cegły są za duże, podwój teksturę w edytorze graficznym (na przykład, w GIMPie).
Shader dla betonowego tarasu latarni.
Shader dachu. Użyto mapowania Tube.
Shader dla stojaków w miejscu, gdzie będzie światło. Metallic ustawiono w 1.
(1 punkt) Dodaj do sceny niebo
Shader dla nieba
(1 punkt) Dodaj chmury
Shader dla chmur
(1 punkt) Dodaj mglę
Shader dla mgły
(1 punkt) Zapal światło na latarni
(3
punkty) Zadanie oddać razem z renderem! Utwórz animację latarni w formacie Pal (25 fps) na 8 sekund. Zapisz animację w dowolnym formacie. Animuj kamerę (łódź z kamerą płynie ku brzegowi), wodę, latarnię. A może mgłę też? Proponuję format FFmpeg video w rozdzielczości 1280×720px (albo 720×480)
Potrzebujesz pomocy?
Termin oddania zadań:
klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów