Aleksander Denisiuk. Materiały dydaktyczne PJWSTK

Podstawy

  1. .. (Powrót)
  2. piramidka.png (2 punkty) Zamodeluj piramidkę. Zwróć uwagę na to, żeby wszystko było idealnie wyrównane do siatki. Nie może być żadnych szpar!
  3. balwanki.png (2 punkty) Można oddać jak zadanie domowe: Bałwanowa, Bałwan i Bałwanek (powinny się różnić)
  4. brzeg.png (2 punkty) Stwórz pagórkowaty krajobraz nad morzem
    1. dodaj płaszczyznę, powiększ ją 10 razy
    2. w trybie edycji podziel (subdivide) ją sześć razy
    3. zaznacz część wierzchołków (ląd), na przykład, zastosuj zaznaczenie okręgiem (C)
    4. podnieś ląd do góry o dwie jednostki
    5. poprzez edycję wierzchołków zrób pagórki, zostaw przy brzegu płaskie miejsce dla latarni
    6. wyjdź z trybu edycji, zastosuj cieniowanie smooth
    7. dodaj do sceny pusty obiekt, ustaw dla kamery ograniczenie (constraint) Track To, żeby ona śledziła za pustym obiektem
    8. ustaw pusty obiekt na brzegu, a kamerę tak, żeby patrzyć na brezg jakby z łodzi
  5. latarnia1.png (2 punkty) zamodeluj latarnię
    1. ekstruduj z  okręgu
    2. końcówkę połącz w jeden punkt
    3. zastosuj opcję Auto Smooth
    4. Zastosuj modyfikator Boolean do dodania drzwi i okien latarni
    Upwenij się, że model nie ma pokrywających się wierzchołków
  6. donut01.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Nawigacja
    2. Tryby wyświetlania
    3. Gizma
    4. Manipulatory
    5. Klawisz G
    6. Patrzenie z kamery
    7. Lock camera to view
    8. Właściwości
  7. donut02.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Okienko z opcjami
    2. Rozsądna rozdzielczość
    3. Shade Smooth
    4. Modyfikatory Subdivision Surface
    5. Edit mode (modelling)
    6. Alt+Click, spłaszczenie pączka
  8. donut03.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Duplikacja
    2. Zmiana nazwy
    3. Widok X-Ray
    4. Z-fighting
    5. Modyfikator Solidify
    6. Proportional editing
    7. Snap to the face projection
    8. Apply modifier
    9. Ctrl++
    10. Hide/Unhide H Alt+H
    11. Edge Data => Crease Inner Part
    12. Extrude
  9. donut04.jpg (1 punkt) Zadanie domowe: tutorial. Na co zwrócić uwagę:
    1. Technical check: Modyfikator Shrinkwrap
    2. Sculpt mode
    3. Narzędzie Inflate
    4. Skróty F, Shift+F
    5. Narzędzie Grab
    6. Mask Tryb Bruch => Front Faces Only
    7. Skróty Ctrl+I, /
    8. Mesh filter
    9. Mask => Smooth Mask
    10. Smooth
  10. uwaga.jpg Z pączków przysyłać tylko jeden, ostatni plik. Zadania trzeba oddawać wyłącznie mailem, jako załącznik. W szczególności, rozmiar pliku nie powinien być zbyt duży. Nie mam możliwości ściągać plików z Google Drive i podobnych serwisów. Temat maila powinien zawierać GRK2024 (bez spacji, duże litery). W treści wpisać imię, nazwisko, pseudonim. Kod zespołu na Teams: sko30zy
  11. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów